Americká módna značka pôsobila v osemdesiatych rokoch, kedy vznikla, ako zjavenie. Módny priemysel sa vtedy topil v stereotype a nude. Vďaka tomu a tiež nezabudnuteľným reklamným kampaniam sa oblečenie a topánky Guess naozaj pevne zapísali do myslí zákazníkov.
Módna história
Dnes už oblečenie a topánky Guess nosíme bežne. Aká je však ich história? Na konci sedemdesiatych rokov sa z Francúzska do Ameriky prisťahovali štyria židovskí bratia pôvodom z Maroka. Módnu značku založili bratia Marcianovci v roku 1981 v Kalifornii. Spojenie nekonvenčného západného štýlu a francúzskej elegancie dalo priestor na vzniknutie nevšednej módy. Už od svojho vzniku sa značka venovala navrhovaniu, výrobe a predaju oblečenia, módnych doplnkov, kabeliek, obuvi, hodiniek, kozmetiky, šperkov aj parfumov.
Úspešné džínsy
Prvým obrovským úspechom značky Guess boli kvalitné džínsy Marilyn. Tie sa vypredali len pár hodín po tom, čo sa objavili na pultoch obchodného reťazca Bloomingdale’s. Džínsové oblečenie od značky Guess preslávil aj film Návrat do budúcnosti z roku 1985 s Michaelom J Foxom v hlavnej úlohe.
Legendárna reklama, zvučné mená
Svoju reklamnú kampaň začala značka až rok po založení a v roku 1985 predviedla legendárne čiernobiele fotografie. Tie značke získali celý rad ocenení, okrem iného aj Clio Awards, aj rozšírenie medzi masy. K tváram značky patria supermodelky Eva Herzigová, Laetitia Casta či Claudia Schiffer.
Úpadok v 90. rokoch
Rok 1990 priniesol oddelenie Guess Home, ktorého snahou bolo vytvoriť kolekcie bytového textilu a originálnej a kvalitnej posteľnej bielizne. Nechýbali ani limitované kolekcie uterákov. Toto oddelenie však kvôli nízkemu záujmu klientov prerušilo svoju činnosť. Deväťdesiate roky však vo všeobecnosti znamenali pre značku úpadok.