Filter pevných častíc (DPF) je povinnou súčasťou novších dieselových áut. Ako už z názvu tejto súčiastky vyplýva, slúži na zachytávanie pevných častíc výfukových plynov. Ak máte auto vybavené takýmto filtrom, nemusíte sa v autách vyznať, aby ste bola s touto súčiastkou oboznámená.
Auto si nepýta regeneráciu len tak z dlhej chvíle
Ako každý filter aj filter pevných častíc sa časom zanesie, čo má pochopiteľne za následok zníženie jeho účinnosti. V takomto prípade však nenastane len to, že vaše auto začne do ovzdušia vypúšťať viac pre človeka nebezpečných látok.
Môže sa to prejaviť aj na strate výkonnosti vozidla, či v extrémnych prípadoch poškodením motora. Aby sa tomuto všetkému predišlo, je potrebné pravidelne DPF regenerovať. A to je dôvod, prečo určite DPF poznáte (ak ho máte v aute).
O regeneráciu sa síce stará riadiaca jednotka, ktorá vás na túto potrebu upozorní po najazdení určitého počtu kilometrov, následne však predsa len potrebuje vašu asistenciu. Aby bola regenerácia DPF úspešná, musíte zhruba 15 minút plynulo jazdiť v stredných otáčkach. Riadiaca jednotka upraví chod motora tak, že výfukovým plynom sa zvýši teplota na približne 650 stupňov a zachytené častice vo filtri sa vypália.
Ak už nepomáha regenerácia, je čas na repas
Ak auto s DPF máte, určite viete, že nie vždy je možné podľa situácie v premávke dodržať podmienky jazdy pre úspešnú regeneráciu. Alebo sa vám to jednoducho nechce a túto potrebu ignorujete?
Možné následky sme už spomenuli, takže ak patríte k druhej skupine vodičiek, premyslite si svoje konanie. Našťastie aj s filtrom, ktorý je tak zanesený, že regenerácia už nezaberá, máte čo urobiť. Vtedy je potrebné podstúpiť účinný repas DPF.
Čo sa tohto repasu týka, môžete navštíviť niekoľko servisov a v každom to budú robiť inou metódou. Hľadajte však servis, v ktorom vám DPF zrepasujú certifikovaným prístrojom, ktorý s filtrom vytvorí uzavretý okruh a zbaví ho aj inak neodstrániteľných častíc. A to bez jeho demontovania.
Zdroj obrázka:
Autor: chanonnat srisura / Shutterstock.com