Prebiehajúca pandémia ovplyvnila podnikanie mnohým firmám v maloobchode. Niektoré zobrali zatvorené obchody nie ako prekážku, ale ako výzvu, ktorú je potrebné zvládnuť čo najlepšie. Hoci sú elektronické obchody a doručovanie tovaru priamo pred dvere v obrovskom rozmachu, stále sú tu takí, ktorí chcú tovar aj fyzicky vidieť, mať ho okamžite k dispozícii alebo jednoducho nevedia nakupovať online.
V slovenskej spoločnosti s funkčnými potravinami si položili otázku: Ako sa môžeme dostať ešte bližšie k milovníkom funkčných potravín? Ako inak si naše produkty môžu ľudia kúpiť, keď napríklad nemajú zručnosti s e-shopmi? Rozhodli sa umiestňovať v obchodných priestoroch inteligentné kiosky. „Zatiaľ máme umiestnené 2 kiosky v Bratislave a 1 v Trnave. Ak sa nám táto cesta osvedčí, určite budeme v tomto trende pokračovať a kiosky budeme inštalovať v Žiline, Liptovskom Mikuláši, Banskej Bystrici, Poprade a Košiciach. O tom, že ideme správnym smerom nás presviedčajú predajné výsledky v kioskoch aj prosby našich zákazníkov, aby sme umiestnili ten ďalší kiosk práve v ich meste,“ komentuje zámery firmy Powerlogy jej zakladateľ Dušan Plichta.
Nie je to len obyčajný výdajný automat
Rozmiestnené inovatívne kiosky disponujú viacerými funkciami, ktoré v bežnom výdajnom automate nenájdete. Kiosk má obrazovku, kde si fanúšik funkčných potravín môže vyhľadať podrobné informácie o výrobku. Je to podobné ako na stránke e-shopu, kde okrem informácií o produktoch nájdete aj video recepty a inšpirácie od ambasádorov značky. „Chceme, aby ľudia mali prístup aj ku zdravým a funkčným snackom, ktoré ich zasýtia a dodajú im zdravú energiu. Naše produkty dokonca spĺňajú kritériá najvyššej svetovej kvality a neobsahujú žiadne pridané konzervanty, „éčka“, palmový olej, lepok, či laktózu,“ dopĺňa Plichta.
Kvalita je rozhodujúca
Kvalitu chce slovenská firma nielen v distribúcii produktov vo forme inovatívnych kioskov, ale najmä v ich zložení. Aj preto tvoria receptúry tak, aby spĺňali náročné kritériá na ingrediencie, výrobný proces aj ekológiu. Zakladateľ značky celkom neštandardne priznáva, že ich produkty skutočne nie sú lacné, má to však svoj dôvod. Ako menší hráč v potravinárskom biznise si uvedomujú, že nemajú šancu zamerať sa na kvantitu a konkurovať cenou. „V tomto segmente sme svedkami klesajúcej kvality a hodnoty bežných potravín, ktorých reálna cena bola deformovaná. Mojím cieľom je budovať značku, na ktorú sa ľudia môžu spoľahnúť, lebo za svoju investíciu dostanú nie len super kvalitu, ale aj chuťový a energeticky zdravý zážitok. Vo firme robíme maximum nielen v inovovaní, ale aj v tom, aby sme boli stále bližšie k ľuďom a súčasne ostávali aj ekologickí,“ objasnil Dušan Plichta.